Smakelijk eten

20 juli 2023 - Covas, Portugal

Vandaag hebben we een culinaire dag. We rijden naar het plaatje Secarias, vlakbij Arganil. In het huis hebben we een (rode 😉) map liggen met tips voor uitjes in de omgeving en we hebben gekozen voor een Portugese lunch bij Sombrinha. Het restaurant ligt aan de rivier Alva en heeft een terras met een druivendak en prachtig uitzicht.

IMG-20230720-WA0006

Ook Ollie is blij om weer water te zien, maar moet nog even wachten.

IMG-20230721-WA0001

We zijn iets te vroeg, maar krijgen alvast een voorafje van brood, boter, olijven, paté en heerlijke kaas.

IMG-20230721-WA0002

Na 12 uur lopen zowel het terras als het restaurant helemaal vol, veel Portugesen: een goed teken. We krijgen de kaart en kiezen alledrie iets anders. Uiteraard met een flesje huiswijn erbij!

IMG-20230720-WA0007

Na de lunch sluiten we af met drie verschillende huisgemaakte desserts en koffie & thee. De fles wijn gaat mee naar huis.

Omdat we langs de rivier de Alva rijden, willen we graag gaan zwemmen bij een rivierstrandje, die hier veel voorkomen. Na een aantal pogingen voor een plekje (en soms spannende flashbacks naar vorig jaar met de camper in het bos in Zweden), vinden bij toeval een mooie plek.

IMG-20230720-WA0008

We kleden ons om en stappen het water in vlakbij een schitterende brug en een waterrad. Ollie gaat uiteraard mee, even lekker zwemmen en afkoelen.

Tegen het einde van de middag zijn we weer terug in Covas.

's Avonds gaan we naar het huis van de eigenaren voor een gezamenlijke maaltijd met nog ongeveer 20 andere gasten. De avond wordt verzorgt door Marijn & Maurice, "the professionals behind pop-up restaurant Pirates Kitchen Private Dinner and Catering". Ze hebben een Marokkaans / Libanese maaltijd voor ons in petto!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl