Wisseldag

22 juli 2023 - Zêzere, Portugal

Spijtig genoeg zit het er op. We pakken de auto in en gaan nog even langs bij Jurrie en Marga. Vol enthousiasme verteld Jurrie over de uitbreidings- en verkoopplannen. We krijgen een tour door het houten huis (met sauna!) en door hun eigen huis. Prachtig om alles te zien en zo gastvrij!! Na een laatste kop koffie en een knuffel vertrekken we later dan verwacht. Op naar Quinta Flores in Lameiras.

Omdat we zo laat zijn, besluiten we eerst alvast boodschappen te doen in Arganil en een broodje te halen. Om 13.30 uur zitten we pas aan onze "lunch" in de auto.

Twee uur later zijn we op onze volgende bestemming en krijgen we een tour over het terrein van Corrina en Martijn, met hun twee honden.

IMG_20230724_114741

IMG_20230724_114714

Ze hebben een wijngaard, olijfbomen en een kurkbomenbos. Alles bij elkaar zo'n 5 hectare, kleiner dan Quinta de Retiro en ook vlakker.

Vervolgens naar ons huis. We komen binnen in de badkamer, heel bijzonder. Dan twee slaapkamers en rechtsaf de woonkamer / keuken in. Het huis heeft verschillende trappetjes en doet donker aan. Het gebouw zelf blijkt in totaal 4 appartementen te hebben. Vanuit de woonkamer kunnen we weer naar buiten, waar we een terrasje hebben net als de andere drie appartementen. Jammer genoeg zitten we aan het begin waardoor iedereen langs ons terras moet lopen.

IMG_20230724_114815

Misschien zijn we teveel verwend door Retiro, want eerlijk gezegd valt het ons tegen. Donker, ouderwets, geen uitzicht en zelfs Ollie zit te grommen.

We pakken de boel uit, duiken het zwembad in en gaan aan de tapas met onze favoriete wijn en een frisje voor Noa!